Tuesday, December 21, 2010 | By: kIcAp...

dokter c.i.n.t.a


u need dr love...please do not see me for advice..

bila aku pikir-pikir balik, kelaka pulak tajuk entry aku kali ni..baru-baru ni, dlam 'kesibukan' aku menghabiskan waktu cuti, i'm likely bump off ngan my kazen..dah lama tak jumpa, so byak la cerita sampai aku bleh drive 2 jam semata nak beli roti nan kat bpak aku pasal nak dgr dia cerita (wpon kedai tu x de la jauh benor)..


antara luahan hati seorang wanita aku  kira..


sara, kadang -kadang hidup single lagi bes kan??


trus lipat maut aku pandang dia..n then aku senyum kambing ( nak ckap, mmg pun..kekeke)


aku ckp la sbagai presiden klb single sedunia : mmg pun..mmg tak syak lagi..ni kenapa pulak ni..ader prob ngan ur bf ker? (ala-ala dokter cinta gitu)


dia pun ngan muka sememeh nk masuk selebet sikit pun berkata kat aku y memndu 40km/sjam :


kadang-kadang bengang ngan dia..bila tyme dia free, dia dah tak peduli dah aku ni ni bz ke, ngah wat pe ke, mesej nak 24 jam, law tak reply, suka mizkol2..tu aku tak kisahla..tyme dia bz, aku fham la, aku tak de la nak mesej dia, aku thu dia bz kat opis..n jd problem, dia tuduh aku x sayang dia, x care pasal dia sbb aku x mesej tyme dia bz..


reaksi aku : watdefak!! boleh plak gitu, igt kau nyer jadual kuliah same ngan dia pnyer waktu pejabat ke?abis ko x ckp ke ko bz ke apa ke?


die pulak jawab : bukan aku tak ckp, dah berbuih-buih mulut aku ni ckp..kadang-kadang aku off fon sbb aku rimas..(ader plak gf cam ni yer)..pastu jenis suka paksa-paksa aku..pndek kata jenis pendesak..in the end die da sedar..he jas said sorry..that it..


aku berkata dalam hati : SEMUDAH ITU??HNYA CKP SORRY, N EVERYTHG WILL BE FINE??but it not working for me..


dia menambah lagi : aku penah break ngan dia..(aku tersentak, tapi wat2 kool je la..) mase tu dia x ckp pon dia nak pi mana, tup2 2 bulan x de khabar berita..lepas dua bulan dia balik, he said sorry, he has to go vietnam, ader kerja..alasan dia, dia dah bgtaw kawan dia suh bgtaw aku..n then kwan dia terlupa..aku break ngan dia..dia pujuk aku smpai kat maktab..mrayu2 bagai..n then aku sambung balik..


aku? hnya senyum..berfikir 12 saat sblum aku mjawab...aku ckap: kalaw sara, sara jerit kat dia kuat-kuat, "awak igt saya kayu? batu? y nak tggu awak? " n then sara mintak putus..dia tak faham kau, bila tyme dia free, pndai plak msg kau, bila dia ader keje, bla mcam tu ...kau kena fikir pasal diri kau sendiri..kalaw bercinta sekadar nk menangis, nk memberat kepala hotak, baik tak payah..baik stop sbelum bnda dah jadi jauh..nnti dah terlanjur kahwen, dah tak boleh nk patah balik..think about urself first ..ok?


wlpon nasihat aku ala-ala nak bagi minah tu clash, tpi ia ttp satu nasihat kan?




love??...


bagi aku, kalau bercinta tu wat hati jdi sakit, asik nak menangis je sbb balak, makan pun x tentu arah, kpala pun berat cam batu sbb pkir pasal ur patner..baik tak payah teruskan..in the early stage pun da byak masalah y kita sendiri tak leh handle, agak2 bila dah serius, dah jadi laki bini, probs y dtg tu kita boleh handle ngan jaya tak? tepuk dada, tyer hati...


kacang lam cengkerang : prinsip aku mudah, klaw sesuatu relationship itu start nk mnyusahkan aku dr segi dalaman n luaran tidak kiralah samada perhubungan kawan, kekasih atau darah sekalipun, it should be end a.s.a.p. buat apa nak myusahkan diri wpon hati aku dah separuh maut sayang, sbb aku tahu, sayang itu xkan selama-lama berada bersama kesakitan lam hati aku..


pesanan wat rakan-rakan : no need to be savior in love but in the end it like a blade which will stab you inside slowly until your heart dying...cinta mmg memerlukan pengorbanan, tapi jangan sampai hati, jasad , jiwa kita juga terkorban...


^^SAY NO TO WOMAN VIOLENCE ^^


love suppose give human smiles~~not headache, not tears..



2 chitchot...:

Nur Hidayah Bohari said...

yeayyyyy for sarah!! heee...i like.

kIcAp... said...

heee...nak nasihat dr chenta ke??

Post a Comment